ماجراهای جالب دستشویی رفتن فضانوردان در فضا

شاید مانند دیگر افراد علاقه مند به فضا، برای شما هم جالب باشد که بدانید دستشویی رفتن فضانوردان در فضا چگونه است و آنان چگونه به اجابت مزاج در فضا می پردازند؟
همچنین ممکن است برای شما جالب باشد که بدانید در ژاپن سرویس بهداشتی شیشه ای تولید میشود! اگر میخواهید در این باره بیشتر بدانید می توانید از مقالات خواندنی سایت برچسب استفاده نمایید.

پوشک؛ اولین راهکار برای دستشویی رفتن فضانوردان!

در ابتدا راهکار پوشک، بهترین گزینه برای سفرهای کوتاه فضانوردان بوده است که قدرت جذب بالایی داشته اما این راهکار برای فضانوردان بسیار مشکل بوده است بخصوص به هنگام تعویض!
زیرا هم استفاده از این پوشک ها ناخوشایند بوده و هم آنها مجبور به رها کردن آن در فضا بودند و یا گاهی فضولات از پوشک خارج می‌ شده و  فضانورد متوجه آن نبوده است! از این رو استفاده از پوشک به تنهایی نمی توانست برطرف کننده مشکل دستشویی رفتن فضانوردان باشد.

به همین علت سازمان ناسا، پوشک های جدیدی اختراع کرد که بدلیل شرتی بودن دیگر نم نمیزد. اما کماکان ناخوشایند بود؛ زیرا باز هم در هنگام تعویض و بسته بندی و رها کردن در فضا فضولات از پوشک بیرون میزد.

اگر چه در فضا، فضانوردان با مشکلات بسیار زیادی مواجه بودند اما در زمین شما به راحتی می توانید از انواع سرویس های بهداشتی، برای دستشویی رفتن خود استفاده کنید و در صورت مشاهده هر نوع گرفتگی سریعاً با نزدیکترین لوله بازکنی به خود در تماس شوید و مشکل را برطرف نمایید.
با جستجوی سرویس لوله بازکنی خیابان جمال زاده تهران به عنوان مثال می توانید در نتایج جستجوی گوگل بر روی سایت برچسب کلیک نمایید و از خدمات شبانه روزی تکنسین های حرفه ای این سایت در سراسر تهران با قیمتی باورنکردنی و مقرون به صرفه بهره مند شوید.

نصب اولین توالت در فضا و نحوه دستشویی رفتن فضانوردان

حال با نصب توالت در فضا، می خواهیم در این بخش ببینیم که فضانوردان چگونه دستشویی می کنند آیا همانند زمان استفاده از پوشک به همان اندازه در زحمت می باشند و یا اختراع و نصب توالت تا حدودی توانسته بعضی مشکلات آن ها را حل بسازد.

بعد از سال ها و گذشت چند دهه بالاخره در پایانه فضایی شاتل، توالتی بسیار گران تعبیه شد که حدود ۵۰ هزار دلار هزینه داشت که سیستم جمع آوری زباله هم به شمار می‌رفت. اما باز هم استفاده از توالت برای فضانوردان کار آسانی نبود؛ زیرا برای ادرار شلنگ های مکشی وجود داشت اما برای مدفوع باید بر روی صندلی های کوچکی می‌نشستند که قطر آن شاید یک چهارم قطر توالت معمولی بود و فقط در حدی که کار اجابت مزاج انجام شود.
تا حدی عمل دستشویی رفتن فضانوردان در فضا سخت است که قبل از رفتن به فضا برای استفاده از توالت فضایی آموزش می‌بینند و گاها برای نشانه گیری دقیق، از دوربین در زیر توالت استفاده می شود اما این روش توالت رفتن بسیار بهتر از پوشک زدن بود.

آیا دستشویی رفتن فضانوردان سخت ترین کار ممکن است؟

آقای وکیل ویتسون رییس قبلی پایگاه فضایی iss است که ۶۶۵ روز را در فضا سپری کرده است. این فرد می گوید که دیگر حاضر نیست به فضا برگردد، با وجود اینکه فضا و کاوش در آن بسیار شگفت انگیز است و انسان از آن به وجد می آید اما مسئله اجابت مزاج و دستشویی رفتن فضانوردان اصلاً کار ساده ای نیست.

و وقتی علت ساده نبودن آن را سؤال می‌کنند؛ می گوید فضانوردان مجبور هستند که مدفوع و فضولات را با دستگاه مکنده جمع آوری کنند و وقتی دستگاه خراب میشود، مجبور هستند که این مواد که در فضا پخش شده با دست جمع کنند و در نایلون بریزند و اینکار بسیار تهوع آور است.

جالب است که بدانید در فضا لوله ها دچار گرفتگی نمیشود و به لوله بازکن نیازی نیست اما بر روی زمین و به صورت روزمره این اتفاق می افتد که لوله های منازل و ساختمان ها با معضل گرفتگی رو به رو می شوند و گاها راهکار های خانگی جوابگوی آن نیست.
خوشبختانه در سایت برچسب هم می توانید مقالات آموزشی لوله بازکنی و رفع بوی بد توالت را به صورت رایگان در اختیار داشته باشید و هم می توانید در تمام مناطق تهران مانند لوله بازکنی کیانشهر از خدمات تکنسین های ماهر در این زمینه بهره‌ مند شوند.

چه روشی برای دفن زباله در فضا وجود دارد ؟

ممکن است شما از شنیدن این مطلب احساس بدی پیدا کنید، اما در فضا ادرار و عرق جمع آوری میشود و طی ۸ روز تصفیه شدن دوباره برای نوشیدن و مصرف در اختیار فضانوردان قرار میگیرد !
اما در مورد مدفوع اینگونه است که فضانوردان، آنها را در ظرف های بزرگ جمع آوری میکنند و سپس به سمت زمین رها می‌کنند تا مانند دیگر زباله ها از بین بروند.

در این وبسایت، علاوه مقالات آموزشی متنوع، می توانید خدمات چاه بازکنی و لوله بازکنی مورد نیازتان را در هر کجای تهران که هستید، به صورت فوری دریافت کنید. سرویس های لوله بازکنی در غرب تهران، شرق، شمال یا جنوب تهران، به صورت شبانه روزی در دسترس می باشند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *