باز کردن گرفتگی توالت با دستمال کاغذی

گرفتگی توالت با دستمال کاغذی از مشکلات رایج در سرویس بهداشتی ها است. سیفون توالت های ایرانی و فرنگی پتانسیل این را دارند که با دستمال کاغذی یا دیگر اشیا دچار گرفتگی شوند زیرا به طور مداوم در حال استفاده شدن هستند و برخی از افراد ممکن است است که اشتباهاً تصور کنند کند که انداختن دستمال کاغذی درون چاه توالت باعث بروز مشکل نمی شود!
در این مطلب قرار است راهکارها و راه حل های بازکردن گرفتگی توالت با دستمال کاغذی را آموزش ببینید.

روش های باز کردن گرفتگی توالت با دستمال کاغذی

افراد زیادی به دلیل بزرگ بودن دهانه ورودی چاه فاضلاب توالت فرنگی و ایرانی تصور می کنند در هنگام انداختن دستمال خود به داخل چاه مشکلی ایجاد نمی شود دیگر دلایل گرفتگی توالت در این مواقع این است که ساختار دستمال کاغذی طوری است که افراد فکر می کنند به سادگی در آب حل شده و آب را از خودش عبور می دهد اما دستمال کاغذی ها با همین ساختار ساده خود باعث می‌شوند آب کاسه توالت به کندی تخلیه شود و حتی در برخی موارد اصلاً تخلیه نشود.

در صورت مشاهده گرفتگی توالت با دستمال کاغذی با چند راهکار ساده خانگی می توانید خودتان لوله فاضلاب را باز کنید چنانچه موفق به انجام این کار نشدید جهت باز کردن گرفتگی توالت با دستمال کاغذی در انواع ایرانی و فرنگی اصلاً نگران نباشید چرا که لوله بازکنی شهران در سایت برچسب در تمامی مناطق تهران آماده خدمت رسانی به کلیه شهروندان عزیز می باشند و بلافاصله پس از تماس در اولین فرصت و در کمتر از ۳۰ دقیقه خود را به محل مورد نظر می رسانند.

روش های خانگی ساده که می توانید در باز کردن گرفتگی های سطحی توالت فرنگی و ایرانی از آن استفاده کنید عبارتند از:

  • رفع گرفتگی به کمک مواد شوینده و آب گرم
  • استفاده از تلمبه دستی برای بازکردن گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی
  • استفاده از ترکیب جوش شیرین و نمک و آب گرم
  • فنر لوله بازکن جهت رفع گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی
  • استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه و آب گرم
  • باز کردن گرفتگی توالت ایرانی با دستمال کاغذی به وسیله قلاب

در ادامه چند نمونه از راهکارهای متداول بالا را بیشتر توضیح می دهیم.

ساخت قلاب در باز کردن گرفتگی توالت با دستمال کاغذی

برای رفع گرفتگی توالت با دستمال کاغذی به این روش ابتدا باید باید انتهای یک آویز لباس فلزی را به کمک انبر خم کرده و صاف کنیم بهتر است برای پیشگیری از آسیب دیدن کاسه توالت سر قلاب را را با پارچه بپوشانید سپس قلاب را تا حدی وارد چاه کنید که به محل دستمال کاغذی ها برخورد کند در این هنگام انقلاب را خوب بچرخانید تا گرفتگی ها خرد شوند و بعد آن را بیرون بکشید سادگی به کمک ساخت یک قلاب می توانید گرفتگی توالت ایرانی یا فرنگی را با دستمال کاغذی برطرف کنید.

رفع گرفتگی توالت با دستمال کاغذی به وسیله فنر لوله بازکنی

امروزه متداول ترین روش در رفع گرفتگی انواع چاه توالت استفاده از فنر لوله بازکنی می باشد برای این کار ابتدا فنری مناسب تهیه کرده آن را وارد کاسه توالت کنید تا به گرفتگی ها برسد سپس دسته فنر را بچرخانید و کمی به آن فشار وارد کنید تا گرفتگی ها خورد شده و لوله باز شود.
در صورتی که به کمک فنر لوله بازکنی موفق به باز کردن گرفتگی توالت با دستمال کاغذی نشدید بهتر است از متخصص لوله بازکنی برچسب این کار بخواهید تا با دستگاه های مخصوص لوله را برای شما باز کند.

باز کردن گرفتگی توالت با دستمال کاغذی به کمک مایعات شوینده

مایعات شوینده خاصیت لیز کردن و کم کردن اصطکاک لوله فاضلاب را دارند اگر گرفتگی توالت با دستمال کاغذی پلاستیک مواد صابونی یا اشیا دیگر رخ داده باشد به کمک مایعات شوینده سادگی سرخورده و راه لوله باز می شود برای این کار مقداری از ماده شوینده را داخل کاسه توالت ریخته ۳۰ دقیقه منتظر بمانید پس از این آب گرم را باز کنید تا آب چاه پایین رفته و لوله باز شود.
این روش بیشتر برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی مناسب است اما برای توالت های ایرانی هم با حجم مایع بیشتر جواب گو است.

به طور کلی اگر زمان زیادی از گرفتگی توالت با دستمال کاغذی گذشته باشد به رسوب سختی تبدیل شده و به سادگی قابل برطرف شدن نیست زیرا به حدی سفت می‌شود که به بدنه لوله چسبیده و به سختی از آن جدا می شود پس بهتر است برای این که دچار دردسر های باز کردن لوله و هزینه های جانبی همراه با آن نشوید از انداختن دستمال کاغذی در چاه توالت اجتناب کنید.
نکته مهم در صورتی که ناغافل دستمال توالت خود را به داخل چاه دستشویی انداختید بلافاصله چند لیتر آب را با استفاده از فلاش تانک یا آفتابه به داخل چاه ریخته تا دستمال سریعا از سیفون عبور کرده و گرفتگی توالت با دستمال کاغذی پیش نیاید.

مایعات شوینده ظرفشویی یا دستشویی باعث لیز شدن لوله فاضلاب و رفع گرفتگی چاه توالت می شوند و اگر گرفتگی توالت با دستمال کاغذی یا پلاستیک یا اشیا دیگری اتفاق افتاده باشد، به سادگی سُر خرده و لوله باز می شود.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *