دلایل و روش های رفع گرفتگی توالت فرنگی

گرفتگی بدترین معضلی است که در سرویس‌ های بهداشتی و توالت منازل وجود دارد و همین مسئله گرفتگی لوله های فاضلاب می‌باشد که در اکثر مناطق و منازل مشکلاتی را به وجود آورده است. پس بهتر است که با روش های باز کردن لوله فاضلاب به خصوص رفع گرفتگی توالت فرنگی را بدانیم و برای برطرف کردن آن اقدام کنیم.

معمولاً در گرفتگی های توالت فرنگی شاهد کثیفی های بسیار و بوی آزاردهنده و بدی هستیم و برای برخورد با این مشکل و برطرف کردن آن به دنبال روش های سریع و ساده برای رفع گرفتگی توالت فرنگی به کمک استفاده از تجربیات شرکت های خدمات لوله بازکنی هستیم.

گرفتگی توالت فرنگی چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

پر شدن ظرفیت چاه فاضلاب که این مشکل بیشتر در مناطق قدیمی شهر و منازل قدیمی اتفاق می‌افتد که هنوز به طرح اگو یا سیستم فاضلاب شهری متصل نشده‌اند و یا به هر علت دیگری چاه دچار ریزش شده و زودتر از موعد پر شده است در این مواقع باید تخلیه چاه صورت پذیرد و حتماً باید با یک لوله بازکنی یا چاه بازکنی تماس گرفته و چاه را خالی کنید و نمی توان از روش های دیگری برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت فرنگی استفاده کرد.

در این مواقع تماس با یک لوله‌ بازکنی ماهر می‌تواند نتیجه بخش تر باشد و کار شما را راحت می کند اگر در تهران زندگی می کنید در هر منطقه‌ای که هستید کافیست با یک تماس در سایت برچسب متخصصین لوله بازکنی مجیدیه و یا هر منطقه دیگری را که در آن سکونت دارید به محل خود اعزام کنید.

افتادن اشیا مثل دستمال توالت فرنگی داخل مجرای توالت عاملی است که می‌ تواند باعث گرفتگی توالت فرنگی شود و زیاد اتفاق افتاده است همین موضوع افتادن اشیا داخل توالت فرنگی اگر میزان سفتی آن زیاد نیست اما به هیچ وجه نباید دستمال کاغذی را داخل توالت انداخت چون آن را مسدود می نماید. اگر در مناطق تهرانپارس، نیرو هوایی، حکیمیه، نارمک و … زندگی می کنید همین حالا گوشی همراه خود را برداشته و با افراد لوله بازکنی در شرق تهران برچسب هماهنگ نمایید تا با حداقل کثیف کاری و کمتر از ۳۰ دقیقه مشکل شما را برطرف نمایند.

دستمال های توالت فرنگی با وجود اینکه سختی ندارند اما باز هم می توانند باعث انسداد لوله‌های فاضلاب شوند زیرا مثل فیلتر عمل می‌کند و مانع خروج آب فاضلاب می شوند. شما می توانید علاوه بر استفاده از خدمات لوله بازکنی سایت برچسب چنانچه خودتان تمایل به رفع گرفتگی توالت فرنگی دارید می توانید مقالات آموزشی مثل فنر زدن توالت فرنگی را به صورت رایگان در سایت برچسب مطالعه نمایید.

گرفتگی لوله فاضلاب توالت فرنگی با اشیا سخت این مشکل هنگامی رخ می دهد که حمام و توالت فرنگی در یک محل باشد زیرا ممکن است اشعه سخت و محکم مانند صابون و یا احیاناً اسباب بازی کودکان داخل توالت بیفتد و باعث گرفته شدن لوله های توالت فرنگی شود که قرار است در ادامه به این موضوع بیشتر بپردازیم.

رفع گرفتگی توالت فرنگی با استفاده از سیمان و مصالح

سیمان و مصالح ساختمانی زمانی می تواند عامل گرفتگی لوله های فاضلاب باشند که منزل شما در حال بازسازی باشد و آیا در خانه های تازه ساز قبل از اینکه توالت فرنگی نصب شود این مشکل رخ می دهد؟ در این مواقع ممکن است مقداری از مصالح ساختمانی یا سیمان درون لوله ها ریخته شود و سفت گردد و سرانجام باعث گرفتگی لوله های فاضلاب توالت فرنگی و مجرای آن شود. معمولا در این هنگام می توان با فنر زنی به رفع گرفتگی توالت فرنگی پرداخت و یا اگر گرفتگی کم باشد می‌ توان از اسید لوله بازکن برای رفع آن استفاده نمود.

در مواقعی که گرفتگی با سیمان و مصالح ساختمان اتفاق می افتد می تواند بیشتر گرفتگی با اشیا سخت باشد و شاید هیچ محلول چاه بازکنی هم نتواند آن را برطرف نماید و چاره ساز باشد در این مواقع باید برای رفع گرفتگی چاره ای اندیشید.

رفع گرفتگی توالت فرنگی به روش های خانگی

برای رفع گرفتگی توالت فرنگی با توجه به دلایلی که گفته شد برای هر کدام از انواع آن راهکارهای مناسبی وجود دارد که به چند روش گرفتگی و باز کردن لوله ها در ادامه اشاره خواهیم کرد.

باید به این موضوع توجه کرد که در توالت فرنگی به دلیل قیمت بسیار بالا و پیچ و تاب هایی که در سیستم لوله های توالت فرنگی وجود دارد در بعضی از روش ها باید خیلی محتاطانه عمل کرد و راه‌ حل های مختص به خود را دارد بعضی از این روش ها مثل استفاده از دستگاه های مخصوص تراکم هوا و راهکارهای فنی دیگر که در ادامه به آن می پردازیم.

را ه حل های رفع گرفتگی توالت فرنگی در منزل

یکی از راه حل های آسان و کارگشا سریع و قابل اعتماد که اکثراً به ذهنشان خطور می کند این است که با تماس با یک لوله بازکنی ماهر برای رفع گرفتگی توالت فرنگی اقدام کنند در این خصوص شما می توانید به سایت های خدماتی مراجعه کنید مثل سایت برچسب و از خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی آنها بهره مند شوید.
باید به این نکته توجه کنید که قبل از تماس با هر لوله باز کن و چاه بازکنی باید بدانید که خودتان می توانید در بعضی مواقع لوله بازکن لوله های منزل خود شوید و در صورتی که نتیجه نگرفتید آنگاه با شرکت های لوله بازکنی تماس بگیرید.

  • باز کردن لوله با تلمبه دستی: تلمبه دستی بهترین روش برای بازکردن انواع لوله های توالت فرنگی در منزل شماست و حتماً این ابزار را تهیه کنید و در منزل داشته باشید زیرا در بیشتر مواقع می تواند راهگشای شما برای رفع گرفتگی توالت فرنگی باشد فقط توجه کنید که تلمبه حتماً باید به خوبی به توالت بچسبد و هوا از کنار آن خارج نشود.
  • ترکیب مواد شوینده و آب جوش: هنگامی که گرفتگی فقط با به دلیل تجمع فضولات باشد و نیاز به محلول لوله بازکن برای توالت فرنگی دارید می توانید ابتدا این کار را انجام دهید. این کار باعث می شود موادی که منجر به گرفتگی شده اند از بین برود و باید چند بار این کار را تکرار کنید و آب جوش را به تعداد زیادتری داخل چاه بریزید تا مشکل گرفتگی لوله های توالت فرنگی به کلی برطرف شود
  •  کار کردن با اسیدهای لوله بازکنی: استفاده از محلول های لوله بازکنی در بسیاری از مواقع می تواند راه گشای مناسبی برای رفع گرفتگی چاه توالت منزل شما باشد اما توجه کنید که اگر منزل قدیمی دارید نباید از این روش یعنی محلول ها و هر نوع ماده اسیدی دیگری استفاده کنید زیرا موجب خوردگی و سوراخ شدن لوله های فاضلاب منزل می شوید.
  •  به کار بردن فنر لوله بازکنی: از این روش هنگامی استفاده می‌شود که گرفتگی توالت فرنگی شما شدید باشد یا گرفتگی با اشیا رخ داده باشد. می توانید با استفاده از فنر لوله بازکنی به برطرف کردن گرفتگی بپردازید این روش بسیار کاربردی و مناسب است.
  • به کار بردن چسب سلفون: روی سنگ توالت فرنگی را به طور کامل با چسب های ۵ سانتی بپوشانید و بعد آن را فشار دهید تا هوا در زیر چسب باعث شود که آب موجود در توالت به سمت پایین هل داده شود و گرفتگی توالت برطرف شود.
    این روش برای همه گرفتگی ها کاربرد ندارد معمولا وقتی گرفتگی با اشیا اتفاق افتاده باشد نمی‌ توان آن را برطرف کرد و این روش استفاده از چسب سلفون فقط برای زمانی مناسب است که گرفتگی های جزئی رخ دهد و بهتر است که به جای آن از تلمبه دستی برای گرفتگی لوله ها استفاده کنید.
  • به کار بردن سیم مفتول یا چوب لباسی مفتولی: در این روش برای رفع گرفتگی لوله توالت فرنگی چوب لباسی را کاملا باز کرده تا شبیه سیم مفتول شود بنابراین اگر سیم مفتول در منزل دارید از آن استفاده کنید سپس یک سر آن را کمی خم کنید تا شبیه قلاب شود و پارچه را به دور آن می ببندید تا به لوله توالت آسیب نرساند سپس آن را وارد لوله توالت فرنگی می‌ کنید و گرفتگی برطرف می شود.

در نظر داشته باشید که راه های متنوعی برای برطرف کردن گرفتگی های توالت فرنگی و باز کردن لوله در سایتهای لوله بازکنی وجود دارد اما شما باید با توجه به نوع گرفتگی مطمئن ترین راه را برای آن استفاده کنید و از به کار بردن هر روشی که غیر معقول باشد پرهیز کنید زیرا باعث برطرف شدن گرفتگی نمی شود بلکه می تواند به زیر ساخت‌های لوله های شما آسیب برساند و هزینه هایی را برای شما به همراه داشته باشد.

حتما قبل از اینکه اقدام به کاری برای رفع گرفتگی توالت فرنگی کنید، حتما توجه کنید که با استفاده از چه وسایلی می توانید کار را به صورت سریعتر انجام دهید، و در استفاه از روش بازکردن لوله توالت فنرگی در منزل اصلا شتاب زده عمل نکنید چرا که در برخی موارد حتی ممکن است به خودتان آسیب برسانید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *